Nature-toy factory



1.1.Introduction of the project:
Scurta descriere a fondatorului: prof. Mihaela Păduraru Comănoiu
În urma cursului ESEP, „Angajarea întregii școli cu planuri de acțiune inovatoare pentru sustenabilitate”, după care ideea mea de proiect eTwinning a fost publicată pe platformă,  am decis sa demaram acest proiect, pentru a putea implica cat mai multe scoli in aducerea elevilor in mijlocul naturii, pentru a descoperi materialele oferite de natura, ca suport pentru realizarea jucăriilor. și lucrări artistice, permițând astfel copiilor să creeze și să se joace. Desfășurarea de activități cu elevii pentru a înțelege sustenabilitatea mediului înconjurător și pentru a-i face conștienți de importanța de a nu risipi sau distruge materialele naturale pe care le pot folosi ulterior, va facilita ocazia de a explora mediul într-un mod nou, „artistic”, astfel încât copiii să-și dezvolte creativitatea, noi posibilități de explorare a mediului, limbajul, motricitatea fină, precum și abilitățile digitale, concentrarea, atenția la detalii, jocul liber, curiozitatea, lucrul în echipă. Limba engleză Număr de elevi 0-100 Vârsta de la: 4 Vârsta până la: 12 
Obiective: 
1) - dezvoltarea abilităților de cunoaștere și înțelegere a mediului, precum și stimularea curiozității de a-l investiga; 
2) - folosirea unei limbi adecvate (în limba maternă sau în limba engleză) în prezentarea unor fenomene/materiale din natură și din mediul imediat; 
3) - formarea si dezvoltarea deprinderilor de îngrijire si protejare a mediului înconjurator, precum si in vederea educării unei atitudini pozitive fata de acesta; 
4) – realizarea de creații funcționale și/sau estetice (jucării, colaje, creații artistice) folosind diverse materiale și tehnici elementare; 
5) – combinarea diferitelor tehnici și instrumente în vederea atingerii unui scop propus 
6) - stimularea imaginaţiei şi a creativităţii; 
7) - participarea la activități integrate adaptate nivelului de vârstă, la care sunt asociate elemente a expresiei vizuale, muzicale, verbale, kinestezice;
Rezultatele asteptate sunt: 
1) Implicarea elevilor în activități care îi ajută să înțeleagă durabilitatea mediului și conștientizarea importanței de a nu arunca sau distruge materialele naturale pe care le pot folosi ca bază pentru realizarea de lucrări artistice. 2) Înțelegerea importanței colectării materialelor naturale, ca o nouă modalitate de a proteja mediul 
3) Familiarizarea cu noi materiale naturale pe care elevii le pot găsi în natură, specifice fiecărui anotimp.
4) Dezvoltarea creativității elevilor prin utilizarea de noi materiale naturale în obținerea de jucării sau lucrări artistice 
5) Obținerea de jucării, opere de artă fără cheltuieli sau daune mediului natural. 
6) Comportament civilizat în natură, apreciere a frumosului în natură 
7) Motivarea elevilor pentru a participa activ la proiecte 
8) Înțelegerea importanței colaborării și comunicării cu partenerii pentru a obține produse finale comune

1.2.Communication:



1.4 Used web2 tools: 
În acest proiect pot folosi Padlet, Canva, Wordwall, Bookcreator, Mypuzzle, Video Collage Maker, Pic Collage, Jigsawplanet, dar sunt gata să învăț mai multe instrumente.


2.1 Presentation of the region:

2.2 Activity 1:The "Toy Factory" materials warehouse


November _ Activity 1 de Borș Elisabeta Edit


2.3 Teachers' presentation:

2.4 Student presentation:
Apold Secondary School - ROMANIA, Grade II We are 17 students, 13 boys and 4 girls. We are happy to participate in this project!


2.5 Activity 2:Toys made of fruits and vegetables "The wealth of autumn"














 






Facts About de Borș Elisabeta Edit


3.1 LOGO:

























3.2 ACTIVITY 3. Decorations/greetings for Christmas and/or New Year










































MEETING GROUP3 ROMANIA -LITHUANIA -ITALY, 20 DECEMBER 2023

















4.1 ACTIVITY 4. ,,World Puzzle Day" 29 January - Teamwork




 



 



 

 

 

 
















 

 

 


4.2 Online games for students

Since January 29 is the International Day of Puzzles, we, the 2nd class, also participated in this activity. Why? Because they're great brain exercise, and science has proven that puzzles activate both sides of the brain, improving memory, cognitive function, and problem-solving skills.

I learned about the history of the first puzzle.
Did you know that:

The first puzzle was created around 1760 when John Spilsbury, a British engraver and cartographer, mounted a map on a sheet of wood which he then cut around each country. Spilsbury used the product to help teach geography.

Then our activity included solving puzzles created by the teachers in the project. I used the computer lab to solve puzzles. It was fun, we worked collaboratively, we helped each other. It was a great exercise for the brain.




Together, students and teachers, we completed Activity 4 - World Puzzle Day and through beautiful collaboration we realized this activity as a team.

Congratulations everyone!!



Our POSTER  - PUZZLE


TEAMWORK - PROJECT NAME 


online games for students de Paduraru Mihaela













5.1  ACTIVITY 5. ,,Read Aloud Day" - February 7 (Bookmarks made of pressed flowers)

International Read Aloud Day is a day to celebrate the opportunity to read aloud together. Thus, children and adults are encouraged to pick up a book, find an audience and read aloud. That's what we did too. I read stories, poems, comics.




5.2  Optional activity - Postal exchanges with project parteners

 

I made the bookmarks for the colleagues with whom I participated in the postal exchange with a lot of attention, patience and love.
When you use our bookmarks remember that we were partners in the same wonderful project: NATURE – toy factory!













  


5.2 Optional activity - Postal exchanges with project parteners :
The postal exchange with the project partners was successfully carried out between Apold Secondary School and "Dragomir Hurmuzescu" Energetic Technological High School Deva. We thank our project partners for participating in this activity with us.










We received the bookmarks from our colleagues at the Energetic Technological High School
"Dragomir Hurmuzescu" Deva Hunedoara county.
We were very happy to participate in the postal exchange with the partner school in the project. We received the bookmarks that were carefully and lovingly made for us.

THANK YOU !

Carte postala de Borș Elisabeta Edit


My students loved the activity of creating bookmarks!
I lovingly created the signs that I sent as gifts to my colleagues at Deva.
It was a successful activity.

I went to the post office to mail the envelope. Our questions were answered at the post office. We thus learned how our envelope travels and how many workers work to get the envelope to its destination.

THANKS EVERYONE !

Textul tău de paragraf de Borș Elisabeta Edit

5.3 ACTIVITY 6. ,,International Mother Language Day" - February 21 Our verses published in the newspaper from the poem dedicated to nature-team 3



MEET: Second online meeting - Partener teacher





Online meeting of the members of the project de Borș Elisabeta Edit















6. 1 ACTIVITY 7. ,, International Forest Day" - March 21








1.CLR (Communication in Romanian)

-I read the lesson: Winter in the forest

-I made sentences about the animals in the forest




2.MEM (Mathematics and environmental

exploration):

-I solved problems with a single operation

(with animals)

- I solved multiplication exercises





3.AVAP ( Visual arts and practical skills)

- I painted the animals in the forest


4.English language

-I learned the names of the animals found in the forest

https://learningapps.org/34621318

5.Tic

-I used the CHATER PIX app to create animated talking pictures.














































 

 

 

  























6.2 Online games for students 

7.1 ACTIVITY 8. ,, World Art Day" - April 15 -"Nature-the greatest artist" (outdoor activity)
The activities with the students took place outdoors, with the students discovering the "artist called Nature". We thus developed our spirit of observation, creativity and the joy of carrying out school activities in the middle of nature. We went on a short hike and discovered fleeting art together. We collected dandelions and made wreaths, painted stones, wood and were nature photographers through the die-cut leaf template. Here are our activities gathered in the pages of the Book Creator app.
 
7.2 Student photography contest
In this activity we were challenged to use our spirit of observation, appreciation of the beauty of nature, respect for copyright and the development of fair play. In this sense, the students of Apold Secondary School took photos and uploaded them to the class pad.


Creat cu Padlet

7.2.1 Students' awards
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu